Vlucht en Adelailde 23 tm 26 februari 2013

26 februari 2013 - Adelaide, Australië

Vliegreis + Adelaide

Eindelijk is het zo ver! De laatste nacht hebben we beide, boven verwachting, goed geslapen. De autorit naar Schiphol verliep zonder tegenslagen. Na een kop gloeiend hete thee met een muffin op de luchthaven namen we afscheid van de ouders van Nick. Bij het inchecken van de Bagage woog de tas van Josine een bescheidde 12 kilo en bij Nick tikte de weegschaal 11 aan. Dat komt nog niet eens in de buurt van de maximale 23 kilo grens die we erg bang waren te overschrijden.

De eerste vlucht op de totaallijst van vier was van Schiphol naar London Heathrow, 1 uurtje, Peanuts! In Londen stond het volgende vliegtuig al op ons te wachten. Een gigantische wit met rode Airbus A380 met skippy op de staartvleugel. Na 1,5 uur mochten we boarden en namen we plaats in het Quantas vliegtuig voor een vlucht van twaalf uur en vijftig minuten. De stewardessen gaven na de veiligheidsinstructie nog een erg leuke tip “if you select ‘Skyview’ on the screen in the seat in front of you, you can see the airplane take off with the live-stream connection” VET! Op de staartvleugel van de airbus zit dus een camera waarmee je uitkijkt op de bovenkant van het vliegtuig. Heel gaaf om het vliegtuig vanaf dit standpunt op te zien opstijgen. Maar bij de live-stream verbinding alleen hield het niet op, het beeldscherm bevat vluchtinformatie, films, series, games, luisterboeken ga zo maar door. Hoppaaa! Wij gaan ons niet te vervelen de komende paar uren. De vlucht kort samengevat: film, avondeten, spelletje spelen, drinken met een zakje snacks, een paar films, Josine slapen/Nick 2 hele seizoenen Big Bang Theorie, ontbijt en landen. Op deze manier omschreven lijken die twaalf uren zo voorbij maar dat is toch niet helemaal waar.

In Singapore zijn we uitgestapt zodat het vliegtuig gepoetst, getankt en vol geladen kon worden met Aziaten en hun I-pads. Deze tweede grotere vlucht vloog vrij snel voorbij (haha snap je hem… vloog voorbij… vliegtuig… oh oké ;-D). Alleen het laatste uur van de 7,5 hadden we wat last van turbulentie, dat is minder prettig met al die vliegtuigmaaltijden achter de kiezen maar dit was het ergste wat we meegemaakt hebben dus we hebben niets te klagen.

Dan nog het laatste sprongetje, van Melbourne naar Adelaide (waar we een uur eerder al overheen waren gevlogen hmmm). De laatste vlucht, de laatste keer de klok verzetten (voor vandaag althans) want Australië heeft meerdere tijdzones.

Op het vliegveld de taxi, met chauffeur Dimitri, naar het hotel gepakt. Inchecken, douchen, korte broek aan en Adelaide verkennen. We zouden beide het liefste in bed duiken om te slapen, maar het is hier 11 uur ’s ochtends op het moment dat we inchecken. Vandaag al even een korte wandeling gemaakt in ‘the botanic gardens’ van Adelaide, erg indrukwekkend. Een soort van tropisch Center parks gevoel alleen dan xxXL compleet met tropische vogelsoorten in bonte kleuren en heel veel verschillende en aparte planten/bomen. Waarschijnlijk is dit nog een schijntje bij alles wat we nog gaan zien. Maar voor nu hebben we er volop van genoten.

Omdat we ons beide als zombie’s voelde vonden we het toch tijd om even een powernap te doen. Deze powernap liep iets uit en we werden om 19.30 wakker! Zoww… tijd voor avondeten en dan gaan we weer pitte! Op naar een zonnige dag Adelaide met tempraturen van 32 graden.

See ya! Nick en Josine

1. Diane:
    Goedemorgen Nick en Josine,

Fijn dat de vlucht helemaal goed is verlopen. Ga jullie volgen dan ben ik er ook een beetje. veel plezier.

groetjes,
    Diane
  2. Joyce:
    26 februari 2013
    Klinkt als een goede reis en goede start van jullie geweldige vakantie!, have fun en geniet er van!!
    Groetjes Joyce
  3. Fanny:
    26 februari 2013
    Fijn dat jullie reis prima verlopen is en dat jullie heelhuids in warmere oorden aangekomen zijn! Hier zondag namelijk gewoon weer winterse sneeuw... Mooie foto's hebben jullie ook al gemaakt zeg! Ik denk dat jullie de Vosonic straks wel kunnen gebruiken! Heel veel plezier nog daar!
    Groetjes, Fanny
  4. Tanti Willeke:
    26 februari 2013
    Mooi begin en mooi geschreven .
    Verheug me op het volgende verslagje.

Liefs van ons.
  5. Kim:
    26 februari 2013
    Fijn om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn in het verre en warme Australië.. Geniet van jullie vakantie..

xx Kim
  6. Mirjam:
    26 februari 2013
    Dat is allemaal mee gevallen dus met de reis, behalve het laatste uur.. Geniet van jullie vakantie, en neem de zon ook mee terug, dat past wel als jullie niet zoveel bagage bij hebben hihi ;).. ,Have fun! Xx Mir
  7. Gemma:
    26 februari 2013
    Super dat de reis goed verlopen is,geniet ervan .

grt.uit Liessel
  8. Vincent:
    Heeeey.

Leuk iets van jullie te horen. Wat vonden jullie van de poppetjes? Haha. Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag.

Geniet ervan en have fun!!!

Ps. Gelati Gelati!!! :p
  9. Maartje Raaymakers:
    Hoi saampjes,

Wat gaaf dat jullie er eindelijk zijn. Ik ben jaloers en al helemaal omdat ik er ook geweest ben. IK WIL TERUG. Lekker genieten en hopelijk doen jullie kangaroo island ook aan, want dat is te gaaf namelijk. En heel dichtbij adelaide.

Have fun Groetjes Maartje
  10. Lottelis:
    26 februari 2013
    Fijn dat de vlucht goed is gegaan! Center parcs vind ik al super leuk haha dus ben benieuwd naar jullie pictures :-) slaap ze en heeeel veel plezier daar!! Ook namens Ben en Jip! Xxx
  11. Henny Dekkers:
    26 februari 2013
    Hartstikke fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben. Zie dat jullie daar geen sneeuw hebben en dat er aapjes op een bankje zijn in de botanic garden.
    Have fun, enjoy your trip
  12. Coby en Hans:
    26 februari 2013
    Fijn dat de vlucht zo goed verlopen is. Wij wensen jullie een mooie tijd en volgen jullie met extra (!!!) belangstelling.
  13. Breg:
    26 februari 2013
    We wachten in spanning naar de rest van de verhalen, klink veelbelovend allemaal, groetjes Mike, Breg en de kids
  14. Dick en marleen:
    26 februari 2013
    Leuk om te lezen dat alles goed heeft gegaan,wie van jullie kan er zo boeiend vertellen?We volgen jullie .gr dick en marleen
  15. Margo:
    26 februari 2013
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier en ben benieuwd naar alles wat jullie nog gaan beleven.
    Groetjes van de Bijntjes uit Gemert
  16. Maria en Frits:
    26 februari 2013
    Vliegen kan leuk zijn voor anderen !
    Heel veel plezier toegewenst en maak er wat moois van, want dit avontuur maak je maar een keer in je leven mee.
    groetjes Maria Shari Tjomme Boy en Frits
  17. Ermie:
    26 februari 2013
    Fijn dat jullie vlucht goed is verlopen, en nu genieten maar.
    Ben beniewd naar jullie verhalen.
    Veel plezier samen, groetjes Frans, Ermie en Ellen
  18. Wouda:
    26 februari 2013
    hey, fijn dat de reis al goed is begonnen en niet echt is tegen gevallen. het blijft toch een lange reis. wij waren 36 uur onderweg geweest. geniet er van en tot horens xx
  19. Inge:
    Josine en nick

Wat fijn dat de vlucht goed gegaan is.
    Ga volop genieten samen!
    Ikga jullie zeker volgen.

Liefts inge
  20. Christ-jan van Ganzewinkel:
    26 februari 2013
    Excellent adventure dude & dudette !
    Party on !
  21. Nick:
    27 februari 2013
    Heey Allemaal! thnx voor de reacties! wij wachtten op een fatsoenlijke internetverbinding en dan posten we de volgende! Nu op Kangaroo Island! Super gaaf hier. Al veel wilde dieren gezien.

Volgende verslag volgt asap

Bye Bye! Nick en Josine