12. Carate

30 maart 2014 - Carate, Costa Rica

Zondag 30 maart 2014         Carate

Vannacht een paar keer wakker geworden van de hitte. Het koelt hier namelijk af van 36 naar 32 graden (tenminste voor ons gevoel).

Vanmorgen na het ontbijt besloten we een korte hike te gaan doen. Een uurtje ongeveer zijn we weg geweest, maar het leek wel uren te duren. Het voelde alsof we door een sauna liepen. Het zweet gutste over ons lichaam. Gelukkig hadden we genoeg water bij. Tijdens de hike hebben de black and green poison dart frog gespot. Verder ook nog wat eerhoorntjes en spider monkeys. Ook kwamen we uit bij een vlindertuin waar we vooral hebben zitten observeren want fotograferen ging bijna niet. Bij terugkomst zijn we een bananen ijs smoothie gaan drinken om weer even lekker op temperatuur te komen.

Helaas had de barman wel een mededeling voor ons. Onze auto die op een parkeerplaats van een woonhuis stond was benzine aan het lekken. Dat vertelde de man die deze ochtend de spullen van de vertrekkende gasten op kwam halen. Op zijn vertrouwen hebben we de autosleutel meegegeven in de hoop dat de auto dinsdag weer gemaakt is. We kunnen het verhuurbedrijf niet bellen omdat geen telefoons het doen. Nader bericht volgt.

Toen we die middag in de hangmat lagen die tussen twee palmbomen hingen, genoten we van het uitzicht op de zee. Even laten streken er twee felgekleurde ara’s neer in de naastgelegen palmboom. Verder hebben we deze dag niet al te veel uitgevreten en vooral genoten van de omgeving en van elkaar. Wat je zoals op een zondag hoort te doen.

Misschien ook leuk om te weten. Nick had vanavond beet. Tekenbeet om precies te zijn. En wel in zijn bil.

1. Margo:
    4 april 2014
    Wat een mooie verhalen, wat een mooie foto's... dit zullen zeker herinneringen worden om nooit te vergeten ;-). Geniet ervan!

Liefs, Margo