13. Carate

31 maart 2014 - Carate, Costa Rica

maandag 31 maart 2014                  Carate

Het was een onrustige nacht. Woeste zee, onweer verderop, zinderende hitte en kokosnoten die vlak naast de tent op de grond neerplofte. Goede nachtrust krijgen valt in het paradijsje niet mee voor ons.

Door de aanhoudende hitte hadden we besloten om vandaag ons gemak te houden. Met deze tempraturen en bijna geen wind is het ook niet verstandig om te gaan hiken want zelfs in de schaduw van de bomen was het erg warm. Na een wederom heerlijk ontbijtje zijn we met een boek in de hangmat neergeploft en we zijn er niet meer uitgekomen tot de lunch.

Na de lunch kregen we de sleutels van de auto terug. Het gat in de benzinetank is, als het goed is, gemaakt met tweecomponentenlijm. Deze avond zou de medewerker de resterende benzine erin gooien. Als er morgen geen plasje onder staat is de tank vrijwel zeker dicht.

De rest van de dag hebben we ons boek uitgelezen, cocktails gedronken en vooral rustig aan gedaan. Meer mensen hadden hetzelfde idee want de hangmatten werden goed benut. Een mooie locatie om een aantal dagen te vertoeven en excursies te doen. Maar afgelopen dagen was door de hitte niet altijd even plezierig voor ons. Gelukkig maakte de locatie wel héél véél goed en hebben we alsnog genoten.