10. Quepos

28 maart 2014 - Quepos, Costa Rica

Vrijdag 28 maart 2014          Quepos

Deze ochtend zijn we vroeg wakker. Nick voelt zich niet lekker. Op en neer tussen het bed en het toilet. Om half 9 besluit Josine om dan maar alleen te gaan eten want dit gaat helaas niks worden vandaag. Na te hebben genoten van een sandwich met ham en ei keert zij terug naar de kamer. Nick zit rechtop in bed en het ziet er naar uit dat er iets dwars heeft gezeten en dat het al een stuk beter gaat met hem. Na een boterham besluiten we toch onze spullen in te pakken om naar het Manuel Antonio Nationaal Park te rijden.

We weten niet precies waar het is, maar hier zit een ventje naast de weg waar wij onze auto veilig kunnen parkeren. Nou tassen op de rug en op naar het park. Onderweg naar het park komen we veel meer parkeerplaatsen tegen waar je voor het zelfde geld kunt parkeren en nog 10 keer dichter bij. Nou zijn we normaal niet tegen in wandelingetje, maar zo geweldig gaat het toch niet met Nick dus wat dichterbij was toch fijn geweest. Eenmaal kaartjes te hebben gekocht kunnen we eindelijk het park in.

We zijn nog geen 100 meter het park in en het wordt toch te veel voor Nick. Het zweet stroomt over zijn rug en hij heeft het gevoel te moeten braken. Op aandringen van Josine besluit hij toch te luisteren en weer lekker mee terug te gaan naar het hotel.

De jongen van de auto uitgelegd dat Nick zich niet goed voelt en we mogen zonder te betalen vertrekken. Eenmaal terug in het hotel komt alles eruit. De warmte en de lange wandeling van de auto naar het park en terug zijn toch te veel geweest.

De rest van de dag brengt Nick in bed door. Josine waagt nog even een duik in het zwembad, maar het is veel te warm om iets te doen. Dus snel bij Nick op de kamer en dan hem maar gezelschap houden en televisie kijken.

In de avond gaat Josine nog een pizza halen waarvan Nick 2 korstjes eet. Waarna we om half 8 gaan slapen, hopelijk zijn we morgen dan weer wat fitter.