7. Monteverde - Playa Tamarindo

25 maart 2014 - Tamarindo, Costa Rica

Dinsdag 25 maart 2014        Monteverde – Playa Tamarindo

Deze ochtend werden we om half 6 gewekt door onze nogal luidruchtige duitse buurvrouw. Nadat we even geappt hebben met Nederland zijn we gaan genieten van ons ontbijt. Na het ontbijt hebben we de sleutel ingeleverd en zijn we snel de auto ingestapt. Op naar Playa Tamarindo. Onderweg zagen we de temperatuur beetje bij beetje onhoog lopen. Van 18 naar 37 graden. Pffff…. Zweet, zweet….. Maar goed ook daar kwamen we voor.

Eenmaal ingecheckt moest Josine rennen om op tijd de kamer te komen. Toch iets verkeerd gegeten/gedronken. Gelukkig diaree remmers bij. Nadat we alles een beetje op zijn plek hadden zijn we snel naar het strand gegaan. Het water was heerlijk, maar we hadden onze tas met portemonnee op het strand liggen en Costa Rica voelt niet zo veilig, zodat je dat even uit het oog kunt verliezen. Om de beurt zijn we even de zee in geweest. Josine had dit snel genoeg gezien met al dat zand wat aan je lichaam blijft plakken.

Terug naar het hotel en nog even lekker het zwembad in. Mmm… Heerlijk dat je niet weer meteen vies wordt als je het zwembad uitstapt. Na een verfrissende douche zijn we naar het dorp gelopen opzoek naar een organisatie die ons morgen mee wil nemen op een snorkel tour. We kwamen uit bij een vent die er geschikt uitzag (dat zien ze hier namelijk niet allemaal). We hebben daar een tour geboekt. Morgen middag om 1 uur worden wij opgepikt bij ons hotel.

Nadat we de tour hadden geboekt was natuurlijk ons cashgeld weer op. Wederom naar de bank om ALWEER te pinnen hihi. Na 15 minuten lopen kwamen we eindelijk bij de enige bank waar wij hier geld op kunnen nemen. Banco National. Met het geld konden we heel dat pokke eind door die hitte weer terug lopen. En dat op onze slippertjes. Onderweg een fles drinken gekocht om op het strand op te drinken. Het begon al een beetje af te koelen. Ongeveer 33 graden. Na even gezeten te hebben op zoek naar een tentje waar we wat konden eten. We bestelde beide een erg lekkere kipburger met lekkere krokante frietjes. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we genoten van de ondergaande zon.

In Costa Rica komen veel straathonden voor. Ze komen schooien op terrassen. Toen we terugliepen naar het hotel stond er een hond midden op de weg. We zagen beide een auto erg hard aan komen rijden. Daarom keken we snel de andere kant op. Klap! Josine was enigszins ontdaan van wat meemaakte. Gelukkig rende de hond op eigen kracht weg dus het zal wel goed komen met het beestje.