8. Playa Tamarindo

26 maart 2014 - Tamarindo, Costa Rica

Woensdag 26 maart 2014    Playa Tamarindo

Pura Vida! Een spreuk die hier in heel Costa Rica algemeen bekend is. Het betekend zoiets als, ‘het goede leven.’ Vandaag was meer dan 100% zeker een dag waar die spreuk op zijn plaats is.

Deze ochtend lekker uitgeslapen (tot 07.00 uur ;-D ). Na een ontbijtje zijn we even naar de Franse bakkerij geweest om onze lunch te halen (croissants). Daarna even lekker relaxen aan het zwembad in de zon.

Na onze Franse lunch werden we opgepikt door Michael en Paula voor een Snuba duik bij het stand Midas. Snuba is een combinatie van Snorkelen en duiken waar je geen brevet voor nodig hebt. Je duikt met lucht en hebt een gewichtgordel om. Alleen neem je de luchtfles niet mee op je rug naar drijft hij boven water op een soort rubber bootje. Een slang van 6 meter voorziet je van lucht.

Voor de duik hebben we een korte en duidelijk instructie gehad van Michael, terwijl Paula de materialen voorbereidde. We vroegen naar de duur van onze duik. Omdat we met twee personen een fles delen verwachtte Michael dat wij als beginners een half uur met onze lucht zouden halen.

Na alle voorbereidingen was het tijd om het water in te gaan. In het begin was het vooral even wennen aan alle duikgear. Toen we dat eenmaal onder de knie hadden was het genieten. Helaas was het redelijk troebel in het water, desondanks hebben we toch een geweldige duik gehad en zeesterren, kleurrijke tropische vissen, grote kreeften en een blowfish gezien. Mede dankzij Michael en Paula die ons goed begeleiden en meenamen naar de juiste spots.

Na drie kwartier was het tijd om terug te keren naar de kust omdat onze lucht bijna op was en die van Paula en Michael ook. Drie kwartier, dat was zeker niet slecht voor beginners volgens Michael. Toen we de apparatuur terug naar de auto hadden gebracht, hebben we samen zitten picknicken op het geweldig mooie strand Minas. Verse ananas, koekjes, drinken en meer dan een kilometer tropisch stand helemaal voor jezelf. Heerlijk!

Rond vier uur vertrokken we na een gezellige picknick en geweldige duik terug richting het hotel. Ook tijdens de terugrit bleef het gezellig in de auto en hebben we nog advies gekregen over een plaats om heerlijk te dineren deze avond. En we kregen nog een tip over een tussenstop die we moeten maken bij Rio Celeste (google maar eens) voor we morgen naar de volgende plaats afreizen. Rio Celeste is een plaats waar water van een vulkaan en zoet water bij elkaar komen. Hierdoor krijgt het water de kleur Celetste, vandaar de naam. Volgens Michael en Paula is deze plaats zo betoverend dat het de moeite is om hiervoor om te rijden. We gaan nog even kijken of we dit wel doen, want het ligt wel erg ver buiten de route.

We zijn deze avond wezen eten bij Pangas. Een chique loungerestaurant waar je letterlijk in het zand op het stand zit te dineren en een sfeervolle setting. Lampen in rieten gevlochten bollen in de bomen. Tafels gemaakt uit enorme schijven van boomstammen, een gezellig muziekje, de zee op de achtergrond, perfecte stoelen, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, ongelofelijk lekker eten en het beste gezelschap wat je maar kunt hebben tijdens zo’n etentje. De beste en meest betoverende avond én dag tot nu toe. Pura Vida!