2 maart Robe – Mount Gambier 180 km

2 maart 2013 - Mount Gambier, Australië

Deze ochtend werden we pas wakker om half acht, dat is een record! Eindelijk een nachtje normaal door kunnen slapen. Deze ochtend hebben Andrew en Carolyn een heerlijk ontbijtje verzorgd voor ons. Het voorgerechtje was een schaaltje yoghurt met fruit, gevolgd door een glas vers geperste sinaasappelsap. Daarna kwam het hot breakfast. Toast, een gebakken eitje, tomaten en ga zo maar door. Met liefde en aandacht bereid en dat proef je.

Na dit overheerlijke ontbijtje zijn we op advies van Andrew gaan wandelen via de haven van Robe richting de Pier. We zijn blij dat ze dit hadden aangeraden, Robe is niet alleen een charmant dorpje maar het ligt ook nog eens in een geweldig mooie omgeving. Op en rondom de pier had je mooi uitzicht op het dorp en de zee. Hier hebben we op een lager gelegen standje ook nog mooie schelpen en een zeerster gevonden. Het zonnetje begon al flink te schijnen en de wind was al wat gaan liggen toen we naar het uitzichtpunt liepen. We dachten bij de pier al een mooi uitzicht te hebben gezien maar dit was werkelijk ZO mooi. Een mooie kustlijn waar de golven tegen de rotsen die in het water en op de kant lagen kapot sloegen. Ik hoop dat de foto’s een beetje overbrengen hoe mooi Robe is.

Na de hike zijn hebben we nog even een stukje in het gastenboek van Ann’s place geschreven waarna we afscheid hebben genomen van Andrew en Carolyn. Op naar de volgende bestemming, Mount Gambier. We hebben Andrew’s advies opgevolgd en zijn via het plaatsje Beachport gereden. Gelukkig maakt dit plaatsje zijn naam meer dan waar. De hoofdstraat stelt niet zoveel voor, maar als ja langs de kust rijd via het kringelweggetje kom je op de mooiste standjes terecht. Het mooie is dat je de meeste strandjes dan ook nog eens helemaal voor jezelf hebt. We zijn hier dan ook bij iedere plek gestopt waar dit mogelijk was om de stranden, rotsformaties en het helder blauwe water te bewonderen en natuurlijk veelvuldig te fotograferen en filmen.

Vanaf Beachport was het nog 50 kilometer rijden voor we aankwamen in Mount Gambier. We verwachtte hier beide best veel van omdat het redelijk groot op de kaart stond en ook al tijdig stond aangegeven op de wegbewijzering. Het is inderdaad best een grote plaats maar naar ons idee niet echt een gezellig plaatsje. Er loopt een grote brede weg door het centrum, veel grote winkels en gebouwen. Het ziet er naar uit dat dit een beetje het tegenovergesteld is van het charmante Robe waar we deze ochtend vertrokken zijn. Morgen staat ons een iets langere reis te wachten richting Warrnambool, daar begint The great ocean road.

1. Ingrid:
    5 maart 2013
    Ohhh, als je 6 weken zo`n ontbijt krijgt word dat hier wel afkicken.... en altijd leuk die plaatselijke tips zo kom je op de mooiste plekken.