3 maart Mount Gambier - Warrnambool 240 km

3 maart 2013 - Warrnambool, Australië

Vanochtend zijn we helemaal uitgeslapen opgestaan en na het ontbijt direct vertrokken. Weer een nieuwe dag om nieuwe dingen te ontdekken en zien. Eenmaal op weg had Josine in onze ‘wegbijbel’ een mooi weggetje gezien dat uitkwam bij een look-out gelegen in een kustplaatsje genaamd Cape Bridgewater. Oh jaa, ook niet te vergeten hebben wij onze klok alweer moeten verzetten. Nog een half uur later, het verschil met Nederland is nu 10 uur. Maar om weer terug te komen op Cape Bridgewater, onderweg er naartoe kregen passeerden we al een aantal mooie uitzichten. Even stoppen, genieten en weer verder. Eenmaal aangekomen bij de look-out bleek het een super mooi strand te zijn. Er stond wel een fris windje maar dat mocht de pret niet drukken. Even lekker een wandelingetje over het strand. Het is nu zondag en de locals waren lekker aan het surfen. Na helemaal tot rust te zijn gekomen liepen we op ons gemak weer terug naar de auto om verder te rijden richting Port Fairy.

Port Fairy is een vissersdorpje met oude huisjes en een mooie winkelstraat met verschillende eetgelegenheden. Overal zie je nog details die stammen uit vervlogen tijden. In de haven liggen zowel oude vissers-schepen van hout als hypermoderne jachten maar wel allemaal gericht op het vangen van sea-food. Toen we een rondje liepen door de haven, zagen we een héél grote rog zwemmen. We hebben hem wel kunnen fotograferen maar zijn formaat komt totaal niet over op de foto. Hij was zeker 2 meter breed. Een mevrouw vertelde ons dat de haven zijn thuis is en dat hij hier dagelijks rondzwemt. Het was inmiddels al 13.00 uur en we kregen al honger, daarom zijn we in een parkje gaan zitten om te lunchen. We moesten alles wel goed vasthouden want het waaide zo hard dat ons plastic messen en bordjes van tafel waaide.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Warrnambool, hier hadden we ons hotel geboekt. Onderweg zag Josine een Uggs-shop. Helaas voor Josine is het zondag, had Nick weer even geluk! Eenmaal aangekomen in Warrnambool het hotel gezocht, onze spullen gedropt en naar de Botanic garden gereden. Deze tuinen zijn minder indrukwekkend dan Adelaide. Niet zo groot en minder mooie planten/ bomen. Maar ook weer heel apart en vol met flora en fauna. Allemaal wilde Kakatoo’s en roze papegaaien.

Na de Botanic garden zijn we naar het strand gereden. Hier hebben genoten van onze eerste ijsje. Mmm.. lekker dat ie was! Daarna zijn we nog even gaan kijken hoe de openbare bbq’s hier werken. Op vele plekken (meestal naast de weg) zie je van die bbq’s staan. Je mag ze gewoon gratis gebruiken zolang je ze maar weer netjes achterlaat. Zo kun je op leuke locaties gezellig en gratis barbecueën. We zijn van plan dit morgen te gaan doen. Voor vanavond wordt het een maaltijdsalade, daarna nog een filmpje. Op tijd slapen want morgen dan gaan we beginnen aan het echte werk, de befaamde Great Ocean Road.

1. Margo:
    5 maart 2013
    Alleen al voor al die prachtige vogels zou ik daar wel naar toe willen!
  2. Ingrid:
    5 maart 2013
    Ogen te kort zie ik wel, wat gaaf dat je zomaar papagaaien enzo in het wild ziet.
  3. Ingrid:
    5 maart 2013
    Ogen tekort zie ik wel, wat gaaf dat je gewoon papagaaien in het wild kan zien.
  4. Vincent:
    5 maart 2013
    Jaja daar is ie.... GELATI GELATI!!!
  5. Nick:
    6 maart 2013