6 maart Melbourne - Hobart, Tasmanië

6 maart 2013 - Hobart, Australië

3.45... oh… de wekker… pfff…. Oh…. YEAH! Opstaan! Vandaag naar Tasmanië! Josine was zo bang dat er iets fout zou gaan of met het uitrijden van de auto uit de parkeergarage, of met het rijden naar het vliegveld, inleveren van de huurauto of inchecken voor de vlucht. Dat kwam haar slaap niet ten goede. Om kwart voor drie was ze nog uit bed geslopen om stiekem op de badkamer te checken of de vlucht niet toevallig vertraging had of iets dergelijks.

Toen we uiteindelijk op schema aankwamen op het vliegveld en de auto hadden ingeleverd werd Josine gelukkig al iets rustiger. In de gate hebben we zelfs samen nog kunnen genieten van de zonsopkomst op Melbourne airport. De vlucht had een half uur vertraging maar dat vonden wij niet erg. Zo hadden we nog even een momentje om bij te komen van de rush om op tijd op het vliegveld te komen.

De vlucht verliep erg voorspoedig, binnen een uurtje stonden we in het zonnetje op vliegveld Hobart – Tasmanië. Op het vliegveld hebben we ons nieuwe karretje opgehaald, ditmaal een zwarte Kia Cerato. We hadden pas om twee uur de mogelijkheid om in te checken in het hotel dus zijn we Hobart gaan verkennen. Hobart is meer een plekje waar we ons thuis voelen dan Melbourne (tenminste wat wij ervan hebben gezien).

Omdat het 34 graden en windstil was hadden we besloten om aan het einde van de middag even een duik te gaan nemen in het lokale zwembad. Heerlijk even afkoelen want pal in de zon was het niet lang uit te houden. Voor we het wisten was het alweer etenstijd.

Op een terrasje met uitzicht op de haven hebben we lekker zitten eten bij een van de oude pakhuizen langs de kade. En in een vissershaven kun je niet anders dan vis bestellen. Op het moment dat we nog even na zaten te tafelen zagen we in de verte dikke rookwolken achter de bergen uit komen. Een bosbrand! De rook werd maar erger en erger, maar de locals maakte zich niet druk. Een medewerkster wist ons gelukkig te vertellen dat het sein brandmeester al gegeven was.

Morgen gaan we de eerste dag van onze 8 daagse rondreis door Tasmanië beginnen!

1. Kim:
    6 maart 2013
    Weer leuk verhaaltje..
    Heel veel succes.. Ik hoop dat jullie niet zo veel last krijgen van de bosbranden..
  2. Henny Dekkers:
    7 maart 2013
    Kei spannend allemaal zo met die branden. Maar ook wel vermoeiend met al dat reizen, vroeg op staan en niet slapen. Have fun in Tasmanie en pas op voor de Tasmanian Devil.
  3. Ermie:
    9 maart 2013
    Zo jullie hebben al heel wat gezien. Het ziet er allemaal kei gaaf uit.
    Geniet er maar volop van.
    Groetjes Ermie