5 maart Apollo bay - Melbourne

5 maart 2013 - Melbourne, Australië

Voor vandaag was het plan om vrijwel rechtstreeks naar Melbourne te rijden omdat we morgen naar Hobart – Tasmanië vliegen om 7 uur. Op deze manier hebben we nog de hele middag om Melbourne te verkennen en kunnen we op tijd gaan pitten. Vanuit Apollo bay hebben we eerst nog een heel stuk via een slingerweggetje langs de kust gereden voordat de Great ocean road dan jammer genoeg toch tot een einde kwam.

Vanuit Apollo bay naar Melbourne rijden, no problem. Het hotel vinden in het gigantische Melbourne… te doen met hulp van een vriendelijke postbode op zijn Honda dax. Het hotel is niks aparts maar ligt wel midden in Melbourne. Toen we de huurauto helemaal uitgemest hadden (morgen inleveren) hebben we de spullen naar de hotelkamer gesleept. Snel omkleden en Melbourne in! De markt tegenover het hotel was helaas al gesloten, daarom besloten om gewoon maar eens door de winkelstraat te lopen. Opvallend hoeveel motorzaken hier gewoon in de grote straten van Melbourne zitten. Ongeveer vier blokken na elkaar stond de ene kant van de stoep helemaal vol met motoren. Dus om die straten helemaal door te lopen met Nick bij je, dat duurt wel even.

We wilde hier ook graag een kijkje gaan nemen in de Botanic gardens, helaas waren deze gesloten. Daarom zijn we gaan kijken bij een gebouw dat geplaatst is ter herdenking van alle oorlogshelden. Toen we dit pand precies om 17.00 u verlieten werden buiten op ceremoniële wijze de drie vlaggen die buiten hingen naar beneden gehaald. Dit doen ze dagelijks op deze wijze uit respect voor de gesneuvelde in de oorlog.

Hierna zijn we richting het hotel terug gelopen (dit stukje op de kaart kostte ons een heel uur). We hebben wat gegeten en nu gaan we op tijd slapen zodat we morgen weer heel vroeg richting het vliegveld kunnen rijden, de huurauto inleveren en inchecken voor de vlucht. De vlucht vertrekt om zeven uur, we willen de vlucht niet missen dus de wekker staat om kwart voor vier vannacht.

Weltruste! Morgen op naar TAZZIE!!!

1. Henny Dekkers:
    5 maart 2013
    wij willen ook naar down under!!!
  2. Inge:
    5 maart 2013
    Wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Jullie genieten volop zoals ik het lees. Geniet geniet en ga wachten op jullie volgend verhaal. Dikke kus inge
  3. Ingrid:
    5 maart 2013
    Wel knap hoor in zo`n grote stad links rijden, petje af.