4. La Fortuna

22 maart 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Zaterdag 22 maart 2014       La Fortuna

Deze ochtend wederom om 05.00 uur wakker geworden onder het genot van de vogels, die rondom onze cottage hun gezang ten gehore brachten. We besloten om op te staan en vroeg te gaan ontbijten want deze ochtend gingen we vogels fotograferen in de bossen rondom het resort. We hoopten om een toekan te kunnen vinden. We hebben deze wel al meerdere malen zien vliegen, maar helaas nog niet kunnen fotograferen.

We vonden weer vele kolibries en andere soorten maar helaas geen toekan. Na onze ochtendwandeling hebben we onze tassen gepakt,want vandaag wisselen we van mini hotelkamer naar een luxe bungalow. We mochten pas om twee uur in de nieuwe kamer dus we besloten om met de auto naar Lake Arenal te gaan, zo’n half uur rijden vanaf La Fortuna.

Het lake zelf vonden we niet echt indrukwekkend of bijzonder maar we kwamen wel een bordje tegen van een hanging bridges tour. We hadden hier al iets over gelezen in ons boek over Costa Rica en besloten ter plekke om er naartoe te rijden. Na een stijl weggetje vol bochten (rallyparcours volgens Nick, want zo reed hij ook ;-D) arriveerden we bij de plaats van bestemming.

Na het kopen van de entreekaartjes ging Josine nog even een sanitaire stop maken. Toen Nick stond te wachten kwam er heel nonchalant een neusbeer aan slenteren. Hij leek niet bang te zijn en kwam vrij dichtbij. Gaaf!

De route loopt door het bos/oer- /regenwoud en via verschillende hangbruggen doorkruis je een groot gebied, loop je tussen de toppen van de bomen en kom je op bruggen met geweldige uitzichten. We hebben ook nog apen gezien en vooral genoten van de geweldige natuur. Een bonus was dat we de vulkaan Arenal een keer gezien hebben zonder dat de top bedekt was met een dik wolkenpak. En als klap op de vuurpijl werden we bij de uitgang nog opgewacht door een blauwe ara die lekker zat te chillen in een hoge boom.

Voor we weer terug reden naar Lomas del Vulcan hebben we zittend in de kattenbak van onze Toyota RAV4 gelunched. Toen we terug waren op het resort hebben we de sleutels opgehaald van onze nieuwe kamer. Een wereld van verschil. Twee tweepersoonsbedden waar Josine in de lengte en de breedte in kan slapen zonder problemen. En een douche zo groot dat je er een olifant in kunt wassen. Wij zijn content. De rest van de middag hebben we dan ook maar in stijl doorgebracht in het privé bubbelbad, terwijl het zachtjes regende. Wederom een topdag in Costa Rica die we ongetwijfeld af gaan sluiten met een topnacht in onze luxe cottage op het resort. Hopelijk worden we morgen iets later wakker van om 5 uur in de ochtend.

1. Tanti Willeke:
    23 maart 2014
    Wat een avontuur en wat mooi geschreven, in gedachte ben je er gewoon bij.
    Prachtige foto's ook, elleboog veel minder en zo niet leuk.
    Dat jullie genieten dat zie je zo , wat mooi dat jullie dit delen .

Nou lieverds, tot het volgende reisverhaal, een hele dikke kus van ons.
  2. Ilse en Jeroen:
    Hola Josine en Nick,

Wat een leuke verhalen (op de elleboog na dan) en mooie foto's! Zo zijn wij er ook een beetje bij, alleen dan 30 graden minder warm.
    Wat een rare en gekke beestjes zitten daar, en een slang, waaah!
    Waar blijft de foto van jullie luxe resort? ;-)

Geniet er verder nog van en tot het volgende verhaal!

Adiós!
  3. Margo:
    23 maart 2014
    Prachtig! Heel veel plezier en blijf vooral genieten, genieten, genieten!!!
    Ben benieuwd naar het vervolg van jullie mooie reis en verhalen.

Groetjes, Margo.