5. La Fortuna - Monteverde

24 maart 2014 - Monteverde, Costa Rica

Zondag 23 maart 2014         La Fortuna - Monteverde

Deze ochtend eindelijk een keer later wakker dan 05.00 uur. Dat zal wel komen omdat de regen zachtjes op het dak van onze bungalow neersloeg terwijl de vogels uitbundig zaten te zingen in onze achtertuin. Snel omkleden en ontbijten want vandaag mogen we weer een stukje rijden richting Monteverde. Door de regen/mist/wolken hadden we deze ochtend met het ontbijt helaas geen uitzicht op de vulkaan Arenal. Dan maar een extra pannenkoek met jam om dat te compenseren.

Na het ontbijt heeft Nick de auto voorgereden zodat we de spullen in konden pakken en vertrekken uit dit ‘Hollandse’ weer. De Garmin gaf aan dat we 2,5 uur moesten rijden. Het zag er in het begin ook naar uit dat we dit wel zouden halen. Echter werden we na een uur een kiezelpad opgestuurd. Hier hebben ze volgens ons nog nooit van haarspeldbochten gehoord. Gewoon recht omhoog. En dit veranderde niet meer tot we in Monteverde arriveerden. De 4x4 en lage gearing waren geen overbodige luxe vooral niet met deze kiezelpaden en gaten in de weg. De slagroom was goed geklopt zullen we maar zeggen, hé Josine ;-D.

Onderweg hebben we vandaag nog een hele grote leguaan gespot die voor ons de weg overstak. We zagen ook heel veel motoren en quads die over de zandpaden scheurden. En dan niet perse offroad-motoren maar ook motoren die in onze ogen totaal niet gemaakt waren om over zandpaden te crossen.

In Monteverde hebben we een houten cottage en zitten we weer lekker in de bossen. Het dorp is best wel toeristisch. Het zegt genoeg als je naast je op het terras twee Nederlandse koppels uitgebreid met elkaar hoort keuvelen. Vanavond gaan we lekker naar de Italiaan een hapje eten. En dan ons vasthouden aan het bed zodat we vannacht niet wegwaaien. Want dat doet het hier flink!

1. Tanti Willeke:
    24 maart 2014
    Leuk begin van de dag , tijdens mijn ontbijt jullie verslag lezen met op de achtergrond het gekletter van de regen.

X
  2. Inge:
    Hoi josine.en.nick

Wat is het toch weer super leuk om.jullie.verhalen te lezen. Zo te zien genieten jullie volop.daar!.

Geniet ervan.

Xxx
  3. Ilse en Jeroen:
    24 maart 2014
    Zal wel een spannend ritje zijn geweest!
    Echt gaaf die foto met de vulkaan op de achtergrond!

Have fun!