29 maart Beerburrum - Rainbow Beach

29 maart 2013 - Rainbow Beach, Australië

Deze ochtend zijn we op advies van een ranger die we ontmoet hebben op de parkeerplaats een kijkje gaan nemen in de Glass Mountains. We zijn op een uitzichtpunt geweest waar we bijna 36o graden om ons heen konden kijken. Het was deze ochtend zonnig en warm na een heldere nacht dus we konden lekker ver weg kijken. Hierna zijn we richting Tin Can Bay gereden, het was druk op de weg en stiekem toch best een eindje rijden. In Tin Can Bay hebben we even over het Wad gelopen en daarna zijn we op zoek gegaan naar een plaats om te overnachten. Hier mocht je nergens Bush kamperen dus besloten we het eens te proberen in Rainbow Beach. Hier was bush kamperen sowieso geen optie dus zijn we op zoek gegaan naar een camping.

We hadden er geen rekening mee gehouden dat Pasen als feestdag hier veel populairder is dan bij ons. Het lijkt wel of heel Australië er dit weekend op uit is getrokken om in Rainbow beach te kamperen. Echt waar, alles leek vol te zitten. Met HEEL VEEL geluk hebben we voor morgen nacht en de twee daar op volgende een plaats kunnen boeken op een camping 50 meten van het strand af! YES! Maar dan nu nog een plaats om te overnachten vinden voor vanavond… Hmmmm….. We zijn op verschillende plaatsen opnieuw gaan vragen zonder succes. Uiteindelijk zijn we naar de andere kant van Rainbow beach gereden verder van het toerisme af. Hier werden we opgewacht door een familie die ons verwelkomde en zei dat ze vast nog wel een plaatsje vrij had voor deze Dutchies. De eigenaresse vertelde ons dat we naar achteren moesten rijden op de camping en dat we daar op het grasveld zelf mochten kiezen waar we ons kamp op zouden slaan. Dit hebben we nog nooit meegemaakt op een camping, ‘Zoek maar een plaatsje uit’ Geweldig!

Vandaag hebben we ook telefonisch een reservering gemaakt om maandag mee te gaan op een 1 daagse excursie naar Fraser Island. Morgen huizen we de auto over naar de andere camping waar we dan drie nachten verblijven. Hopelijk kunnen we morgenvroeg even dolfijnen spotten en misschien wel voeren in Tin Can Bay. Daarna gaan we lekker genieten van de zon en het strand. En misschien kan Nick komende dagen nog een surflesje meepikken want daar verheugt hij zich al dagen op.

Na deze avond een van onze vele sessies van koken bij ledlicht te hebben gehad gaan we zo lekker een drankje nuttigen om het paasweekend goed in te luiden. Fijn paasweekend gewenst alvast! Bye Bye Peepz!