26 maart Nelson Bay - Bayron Bay

26 maart 2013 - Byron Bay, Australië

Na gisteren lekker te hebben uitgerust maakte we ons deze ochtend op voor een lange autorit, van Nelson Bay naar Bayron Bay. De rit verliep voorspoedig maar liep alleen vertraging op door de vele wegwerkzaamheden. We hebben er tien uur over gedaan.

Aangekomen in Bayron Bay hebben we een camping dicht bij het centrum uitgezocht en snel gekookt zodat we nog even het centrum in konden. In het centrum hebben we een lekker ijsje gegeten, langs de vele winkeltjes gewandeld maar vooral onze ogen uit gekeken. Bayron Bay is een gaaf surfers stadje en dat zie je terug in de gehele lokale bevolking van jong tot oud. Van hippie-achtige mensen met gebreide vesten, weide broeken, flip-flops en lange haren tot jeugd op de motorfiets met hun sufplank aan de zijkant in een ophangbeugel. Heel dit stadje ademt die sfeer uit. Straatmuzikanten zijn er ook in overvloed. Veel jeugd met gitaren op de rug door de stad wandelend of op de hoek van de straat staan te spelen met hun strohoed op de grond. Op het moment dat ik dit verhaal zit te typen zitten we buiten voor onze jeep te genieten van twee bluesmuzikanten die iets verderop staan. Jammer dat we zo laat hier in de stad aankwamen, misschien gaan we deze morgen nog even verkennen voor we verder trekken.