23 maart Sydney Zoo

23 maart 2013 - Sydney, Australië

Vandaag zijn we met de Ferry vanuit Sydney naar Tarronga Zoo geweest. We zijn begonnen met de vogelshow waar we verschillende papegaaiachtige gezien hebben maar ook roofvogels. Het viel ons op dat ze naast een vogelshow ook de mensen weer even milieubewust wilde maken maar wel op een leuke manier. Gooi je afval in de prullenbak, en scheid je afval bijvoorbeeld. Een kaketoe demonstreerde dit door een papiertje van de grond te rapen en deze netjes in de juiste prullenbak te gooien. Maar vooral de zwarte kaketoes met hun rode staart waren erg mooi om te zien. Deze sierlijke vliegeniers showen maar al te graag hun prachtige verenpak en vooral hun kuif.

Na de vogelshow zijn we direct doorgelopen naar de zeedieren show. Hier werden we vermaakt door de komische zeeleeuwen die hun kunsten showden. Op de vraag aan het publiek of wij dachten dat een zeeleeuw een lui dier was knikte ook de zeeleeuw op het podium instemmend. Heel vertederend om te zien wat voor hechte band de verzorgers hier met hun dieren hebben.

We zijn voor de rest de hele middag kwijt geweest om het hele dierenpark door te lopen. Het was een erg mooi dierenpark, een van de mooiste waar wij ooit zijn geweest.

Toen we deze avond terug kwamen was het net als gisterenavond al donker. Onze keuken zit aan de buitenkant van de jeep en er zit geen buitenlamp op. Dus wij hebben afgelopen twee avonden gekookt met de zaklamp in de mond om beide handen vrij te hebben om te koken haha! Zie je het voor je ;-D. Maar ook op het moment dat ik dit verhaal zit te typen zit ik nog steeds buiten in mijn hempje en mijn korte broek en het is inmiddels half tien ’s avonds. Heelijk!

Morgen rijden we vanuit Sydney naar Nelson bay waar we op bezoek gaan bij Herman (oud Neerkanteling). Hij smste ons net dat als we er morgen om 1 uur zijn dat we dan met hem mee kunnen om over het strand te gaan rijden met de auto. Dus wij zijn er morgen voor 1 uur zoals jullie wel zullen begrijpen.

1. Inge:
    28 maart 2013
    Hoi nick en josine,
    Wat een mooie verhalen. Als je volgende week terug komt word het weer dikke jas aan. Of nemen jullie de zon voor ons mee naar nl.
    Geniet nogvolop ben echt benieuwd naar jullie foto en jullie eigen verhalen.
    Xxx iinge