21 maart Blackheath - Sydney

21 maart 2013 - Sydney, Australië

Deze ochtend werden we gewekt door de zon die via het raampje onze slaapcabine binnen kwam piepen. Na het ontbijt hebben we de luifel opgeruimd en de slaapcabine ingeklapt. Voor we daadwerkelijk door zijn gereden naar Sydney, hebben we in de Blue Mountains nog genoten van het uitzicht bij Govets Leap. Vervolgens zijn we naar de Royal Botanic gardens gereden. Vol goede moed begonnen we aan het eerste pad, dat kwam uit op mooi ingerichte borders met planten uit verschillende continenten.

Toen we wilde beginnen aan de Bushwalk net buiten het park bleek deze afgesloten. Dat hield in dat we een heel eind weer om moesten lopen om weer op het terrein van de Gardens te komen. Het volgende stuk kwam ook weer uit op een afgesloten sectie en het viel eerlijk gezegd buiten de ingerichte borders een beetje tegen. Daarom besloten we de Royal Gardens te verlaten en door te trekken naar Sydney.

Onderweg bleek het onvermijdelijk om een stuk tolweg mee te pakken. Maar volgens het meisje bij het verhuur kantoor was dat een kwestie van bellen en je creditcardnummer doorgeven dan was het geregeld… Helaas niet dus… Het moest online via internet. Omdat op de camping op dit moment geen wifi-netwerk had zijn we naar een groot winkelcentrum gereden om daar via wifi alles te regelen. Gelukkig is dat nu allemaal gelukt en geregeld, pfieuw weer een zorg minder.

We blijven nu drie nachten in Sydney op de camping zodat we twee dagen de tijd hebben om de stad te verkennen via het openbaar vervoer. De eerste dag willen we de stad in en de tweede dag willen we een bezoek brengen aan de dierentuin, want die schijnt ook spectaculair te zijn.