20 maart Linden – Blackheath

20 maart 2013 - Blackheath, Australië

Na vannacht de hele nacht te hebben geluisterd naar de voorbijrazende auto’s op de snelweg en de trein die ieder half uur passeerde, werden we deze ochtend gewekt door een orkest van graafmachines en zandvrachtwagens. Ach ja, dat heeft op zich ook wel weer iets, haha. Lachend liggen we naast elkaar uit ons campertje te gluren naar de bouwvakkers die al hard aan het werk zijn.

We beginnen deze ochtend met een ontbijtje in de ochtendzon, met een panoramisch uitzicht over de Jamison Valley. Een simpel ontbijt van meergranen brood en een plakje kaas, maar wel het beste ontbijtje tot nu toe. Hierna hebben we de wandelschoenen aangetrokken en zijn we voorzichtig afgedaald naar Wentworth Falls. Deze hebben we via de wandelroute van verschillende hoeken kunnen bewonderen. Een heerlijke ochtendwandeling in de mooie natuur van de Blue Mountains.

Op de parkeerplaats hebben we om twaalf uur wat knakworsten opgewamd en een stevig lunch gehad. Hierna zijn we een blik gaan werpen op de ‘Three Sisters’, een zeer bekende rotsformatie hier. Dit was te toeristisch vonden wij alhoewel het uitzicht wel echt weer verpletterend was.

Vanavond gunnen we onszelf de luxe van een camping. Het was weer tijd om de was te doen, de accu van de videocamera was leeg en die van ons zelf ook. Een overnachting voor 2 personen, een grote camperplaats met stroom kost hier in Blackheath 36 dollartjes (momenteel is 1 dollar 80 cent waard). Prima!

Omdat Nick weer “lange” haren begon te krijgen was het tijd voor een kapper. De man bij de receptie zei dat we deze in het drop wel een konden vinden tegenover de boekenwinkel. Wij helemaal berg op het drop in gelopen, was de kapper dicht! Alléén gesloten op woensdag… tuurlijk… haha! Toen zijn we op jacht gegaan naar een tondeuse en die hebben we een gevonden in de drogist. Een echte ‘Davinci’ reistondeuse, die het alleen doet als je heeeeeeeeeeel rustig scheert maar het is gelukt hoor! Laat die zon maar komen!

(Ivo/Broerke, Gefeliciteerd met je verjaardag Nick heeft dit kapsel aangemeten als ode aan jou ;-D)

Morgen gaan we nog een wandeling maken in het Blue Mountains National Park voor we doortrekken naar Sydney waar we drie overnachtingen hebben geboekt op een camping vlak bij de stad. Bye bye mates, see ya!

1. Pierre:
    21 maart 2013
    Wow, lekker strak koppie zo! :-)
  2. Wouda:
    21 maart 2013
    hoi allebei. zo te lezen gaat het goed, op die vervelende klapband na dan. heb nog veel plezier en kan niet wachten op de volgend reisverhalen. gr wouda xx
  3. Bjorn:
    21 maart 2013
    Hallo luitjes, wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin daar. Nick nog gefeliciteerd trouwens met je nieuwe baan.Echt super voor je! Geniet samen nog maar lekker van jullie reis. En alvast heel veel succes met je nieuwe baan kerel. Het is je gegund. Groetjes Bjorn
  4. Nick:
    22 maart 2013
    Hoi allen, bedankt voor de reacties en felicitatie Bjorn! Ik ga als ik terug ben mijn mouwen opstropen en er vol tegenaan. Groetjes vanaf de Ferry naar Manley Beach Sydney
  5. Hans Verstappen:
    25 maart 2013
    Tjonge, wat een leuke verhalen. Alleen kan ik maar niet snappen dat je stukken kunt krijgen (ook al is het een band) met een TOYOTA.
    Heel veel plezier nog.

Groetjes