19 maart Cann River – Linden

19 maart 2013 - Linden, Australië

Zoals eerder gezegd, vandaag op de planning ‘get some milage on that Landcruiser’. We vertrokken vandaag uit Cann River de bedoeling was om langs de kust af richting ‘The Blue Mountains’ te rijden. Als eindbestemming Nowra of als het echt lekker zou gaan Wollongong. We waren ook echt van plan om kilometers te maken dus tussentijds weinig tot geen foto momenten of toeristische uitstapjes. Natuurlijk tussendoor wel stoppen om even de benen te strekken, te rusten en te eten.

We zijn alleen even gestopt voor weer zo’n droomstrandje. Hier hebben we zelfs nog dolfijnen gespot (staat alleen op film niet op foto helaas)! Voor de rest hebben we nog wel wat mooie wegen gehad, mooie dorpjes gepasseerd en VEEL wegwerkzaamheden zoals we al meer tegen zijn gekomen.

Rond een uur of vier bereikten we Nowra dus we besloten lekker door te rijden. Om half zes zijn we actief gaan zoeken naar een overnachtingsplek langs de weg. Maar in de omgeving waar we toen zaten waren we onsuccesvol. In plaats van zelf koken zijn we toen maar naar de Mac Donalds gegaan want het was inmiddels al zeven uur en schemerig. Hier hebben we weer even met het thuisfront contact gezocht wat dit was inmiddels ook weer een aantal dagen geleden. Even een hapje eten, uitrusten en weer iets fitter op weg en op zoek naar die slaapplek voor vannacht.

Nog steeds onsuccesvol en met een bijna lege tank van de Toyota zijn we in het eerste dorp van het National Park Blue Mountains gaan tanken. Bij het tankstation wist een aardige vrouw te vertellen dat er op een half uur rijden wel een plek was om te overnachten. Ze vertelde er wel bij dat we goed op onszelf moesten passen. Nick zette zijn hoed weer op, verzekerde de vrouw dat dat wel goed zou komen en kroop voor de laatste keer vandaag achter het stuurwiel. Wat waren wij blij om deze avond het bordje met het boompje en picknickbankje te zien oplichten van onze koplampen.

Eenmaal aangekomen het bed opgemaakt, tanden gepoetst en in bed gedoken, weltruste!