17 maart Fish creek - Wilsons Promontory NP – Toora

17 maart 2013 - Toora, Australië

Na die verplaatsing vannacht hebben we allebei verrassend goed geslapen op de houten plank die we de komende weken ons bed noemen. Deze ochtend was het nog maar een klein stukje rijden naar de bestemming voor vandaag, het Wilsons Promontory National Park. We zijn eerst naar het visitorcentre geweest om wat informatie in te winnen over de verschillende wandelroutes en de omgeving. De route die we vandaag gingen wandelen kwam uit op een uitzichtpunt waar je 360 graden rond over het park uitkeek. Dit was voor ons zou je zeggen, na de nodige keren oefenen afgelopen weken, natuurlijk een eitje. ‘No sweat’… helaas voor ons is er toch wel het nodige zweet verspilt om de top te bereiken. Dit tripje naar boven op de Mount Oberon leverde ons het mooiste uitzicht op wat we tot nu toe hebben gehad.

Vooral op de weg naar beneden zijn we weer de nodige keren moeten stoppen omdat Nick ze weer zag vliegen. Ja… de vogeltjes dan hé! Vandaag hebben we eindelijk in levende lijve wilde zwarte kaketoes gezien, en een kookaburra! Helaas is het bij beide niet gelukt om ze op de foto te krijgen omdat we ze natuurlijk tegen kwamen toen we in de auto zaten. Het Wilsons Promontory National Park is zeker een aanraden voor vogelliefhebbers zoals Nick.

Na de klim naar de top van Mount Oberon zijn we doorgereden naar Squeaky beach. Drie keer raden waar dit strand zijn naam aan te danken heeft… Jawel! Het zand maakt echt een squeaky geluidje als je door het zand loopt. Maar buiten dat om is het ook een geweldig mooi strand. Wederom wit zand, water in verschillende tinten blauw en aan de zijkant weer een aantal oranje gekleurde rotsen. De wind was wel duidelijk aanwezig hier en dat had ook een fanatieke kyte-surfer opgemerkt. Gaaf om te zien hoe hij door de branding heen gleed op zijn board.

Door het avontuur vandaag was het wel weer tijd om een douche te nemen, dit hebben we stiekem gedaan op de betaalde camping van het National Park. Na het douchen hop de Landcruiser in en op naar een overnachtingsplek. Deze hebben we uiteindelijk gevonden in Toora langs de weg op een veldje dat aan een beekje grenst. Een gratis plek om te overnachten waar meerdere kampeerders deze avond gebruik van maakte. We hebben ons eten gekookt, en tijdens het eten genoten van de verschillende soorten vogels die hun zang ten gehore brachten.

Na een bewogen dag in de mooie natuur van het Wilsons Promontory National park zullen wij deze nacht heerlijk dromen.

1. Ingrid:
    23 maart 2013
    Nou hier was het wel echt Into the Wild, erg mooi allemaal