16 maart Melbourne – Fish creek

16 maart 2013 - Fish Creek, Australië

Deze ochtend zijn wij begonnen met eerst eens even lekker uit te slapen. We konden pas om 13.00 uur de camper op halen dus het had geen zin om er eerder naar toe te gaan. Nadat we om 11 uur onze kamer hadden verlaten hebben we eerst nog een uurtje met bepakking in het zonnetje zitten wachten. Om daarna een taxi te nemen naar de verhuurmaatschappij. De taxi chauffeur was een Somalische man. Hij sprak gelukkig wel goed Engels dus dat betekende dat hij toch echt wel al langer in Australië woonden. Nick heeft een gezellig babbeltje met hem gemaakt en Josine heeft achter in de auto een paar keren haar adem in gehouden, hij reed namelijk een beetje LOMP. Na het invullen van alle papieren en de instructies konden wij op weg met de Toyota landcruiser 4x4. Eerst even langs het postkantoor zodat we via de tolwegen Melbourne uitkonden. Hier werkt het allemaal even iets anders dan in Frankrijk bijvoorbeeld. Hier gaat alles elektronisch en op kenteken. Je betaald dus bij het postkantoor voor de wegen waar je over heen moet en hij zet jou kenteken dan in het systeem. $ 14,- kosten dit grapje weer.

Toen naar de Aldi. Groot inkopen doen voor de eerste dagen. Poeh wat is dat hier duur. Voor € 80,- aan eten en je ben weer 2 dagen voorzien. Nou snel weg uit deze grote stad en om naar de natuur. Dat was iets makkelijker gezegd dan gedaan zonder navigatie. Ik moet zeggen dat ik (Josine) niet heel slecht ben in kaartlezen maar het zweet brak me nu toch echt wel uit. Wat is die stad groot. Na een uur rondjes rijden zaten we eindelijk op de goede weg. Kwamen die gelukspoppetjes van Vincent en Silvy toch nog van pas. Hierna zijn we met ons slachtschip over de heuvelige wegen naar Philip Island gestuiterd. Daar eenmaal aangekomen waren de kleine regen druppetjes veranderd in dikke druppels. Na een half uurtje trok de bui weg. Wel stond er nog een harde wind.

Maar dat weerhield ons er niet van om te gaan kijken hoe de mini pinguïns die avond aan wal kwamen om hun nacht door te brengen in hun holletjes. Deze kleine harige soort zijn eens van de weinige die niet tegen kou kunnen. Ze gaan iedere dag de zee in om te vissen en omdat ze op het land goed opvallen waardoor ze een gemakkelijke prooi zijn voor grotere roofdieren. Toen we terug liepen vanaf het strand zagen we langs het pad verschillende jongere donzige pinguïns staan. Zij waren in afwachting of hun moeder die avond weer terug zou komen. Als je weg reed bij de parkeerplaats moest je even onder je auto kijken of er geen pinguïn zich had verscholen onder de auto. Dit was bij ons gelukkig niet het geval.

Snel zijn wij een plekje gaan zoeken waar wij lekker aan het strand konden staan met onze Jeep. Eenmaal ons bedje gemaakt te hebben bleek het toch wel zo hard te waaien dat onze auto flink op en neer ging. Na 1 ½ uur hebben we toch maar besloten om alles in te pakken en om te gaan verplaatsen (23.30 uur). Na nog eens een uur gereden te hebben kwamen we bij een parkeerplaats aan waar al een ander busje geparkeerd stond. Daar hem snel voor gezet en toen ons bed weer opbouwen. Om 1 uur hebben we voor het laatst op de wekker gekeken om daarna heerlijk in slaap te vallen.

Oh ja en om niet te vergeten. Deze dag hebben we GEEN foto’s of film gemaakt. (bij de pinguïn parade was het ten strengste verboden om dit te doen. Dus daar hebben wij ons netjes aan gehouden.)

1. Vincent:
    21 maart 2013
    Jaja.. Wij geven niet zomaar iets haha. Zonder die gelukspippetjes reden jullie er nu waarschijnlijk nog rond.. Haha.