1. Deurne - San José

19 maart 2014 - San José, Costa Rica

Woensdag 19 maart 2014                           Deurne – San José

Deze ochtend was het vroeg dag voor ons. De wekker ging in Deurne in ons appartement om 3.15 uur. We werden door Frits en Maria in Liessel opgepikt om 4.00 uur. En om kwart voor 6 ’s ochtends stonden we op Schiphol Airport. Met onze bagage zaten we netjes binnen de limiet, 11 en 13 kilo schoon aan de haak. Net zoveel als toen we naar Australië vertrokken, vorig jaar rond dezelfde tijd.

We vlogen met United Airlines (of zoals Nick het zegt ‘unie ted’). Het vliegtuig zat maar voor de helft vol, wat ons de mogelijkheid gaf om drie stoelen per peroon te benutten. Beentjes omhoog dus en tv kijken op drie schermen tegelijk. In tegenstelling tot vorig jaar heeft Nick gelukkig wel even kunnen slapen tijdens de vlucht van ruim 10 uur naar Houston Texas (onze tussenstop). Josine heeft, zoals altijd, totaal geen problemen om zoveel mogelijk tijd al slapend door te brengen.

In Houston hebben we 4 uur moeten wachten op de Boeiing 747 die ons naar onze eindbestemming San José zou brengen in Costa Rica. Het toestel vertrok uiteindelijk met een uur vertraging. De tweede vlucht was het drukkend warm in het vliegtuig, en de reis duurde voor ons gevoel veel langer dan drie uur en een kwartier.

Aangekomen in Costa Rica zijn we op het vliegveld opgepikt door een taxi die ons naar het hotel bracht. Uitgeput ploften we op het bed neer, en na een heerlijke douche waren we al snel vertrokken naar dromenland.