11 maart Launcheston - Scamander

11 maart 2013 - Scamander, Australië

Deze maandag hebben we maar een korte rit voor de boeg dus tijd genoeg om onderweg te stoppen voor activiteiten en bezienswaardigheden. Bij de eerste stop hebben we een korte wandeling gemaakt in een tropisch bos. Een heel dicht bos met veel vogels tussen de varens. Hier hebben we ook voor het eerst wilde Kookaburra’s gehoord, alsof je uitgelachen wordt waar je bij staat.

Later zijn we doorgereden naar de St. Columba falls. Vanaf negentig meter hoogte klettert het water hier langs de rotswand naar beneden. De spectaculairste waterval die we tot nu toe hebben gezien. Bij de waterval werd weer even duidelijk dat wel hier in de wildernis zitten, we kwamen weer een slang tegen. Hij lag opgerold onder aan de waterval te chille, we weten niet zeker welke soort het was maar we denken weer een Tigersnake.

De derde stop vandaag was Binalong bay, erg geliefd bij surfers. Op dit strand is het zand pas echt wit en het water diep blauw. De rotsen die bij het water lagen zijn zwart met grijs en oranje van kleur. Wederom een plaatje dat je normaal terug vindt op ansichtkaarten van paradijselijke gebieden. We zijn even op het main beach geweest, daarna zijn we ook nog vele malen gestopt langs de kustlijn. Verderop lagen veel meer rotsen waar die oranje kleur veel meer op terug kwam.

Deze avond hebben we bij een restaurantje gegeten in het water bij St. Helen. Het was een drijvend restaurantje waar de verse vangst van de dag gebakken en geserveerd wordt. Hier hebben we op het buitendek heerlijk genoten van de ondergaande zon.

Na het eten zijn we rustig terug gereden richting ons hotel zestien kilometer verderop. We hebben heel rustig aan gedaan op de weg omdat de kangaroo’s en ander wildlife actief worden als de tempratuur daalt. Daarom wordt hier ook voor gewaarschuwd op borden langs de weg. (Watch out for wildlife between dusk and dawn). Gelukkig hebben wij geen wild aangereden vanavond maar overdag zien we overal wel erg veel dieren langs de weg liggen. We overnachten in een heel groot, oud en gehorig hotel. Het is het allerminste hotel tot nu toe maar het uitzicht vanaf het balkonnetje maakt wel weer iets goed.